Svaren på bryta benet frågestunden

Förlåt för att det tagit så lång tid med svaren på min bryta benet frågestund, det var ju typ två månader jag startade den. Eftersom att det var några som ville ha den skrifligt och några som ville ha den i ett videoinlägg så tänkte jag svara skriftligt nu innan jag får videon med svaren av Tilde.

Visst är det tråkigt att ligga på sjukhus?
Ja, det är tråkigt men framförallt väldigt jobbigt när man hade så ont som jag hade.

Är det jobbigt att ha gips?
Ja, det var det, även fast det inte gjorde ont efter ett tag så kunde jag inte röra mig lika smidigt och bra som vanligt.

Vilka färgrer kunde man ha på gipset?
Det första gipset jag hade som var ett vanligt gips kunde man ha vitt, rött eller blått. När jag fick plastgips kunde man ha alla möjliga färger; neonrosa, gul, ljusblått, lila och grönt, men tråkig som jag är valde jag vitt.

Hur kändes det när du gjorde illa dig?
Det gjorde obeskrivligt ont, så jag tappade andan av att jag skrek så mycket.

Hur länge grät du?
Tills jag kom till sjukhuset.

Hur läskigt var det på skala 1 - 10?
Jag tror seriöst det blir en 10, eftersom att det var vridet.

Kändes det som att benet skulle trilla av?
Nej, det kändes annorlunda, kan inte riktigt beskriva känslan i benet.

Vilket ben var det som bröts?
Det var två ben som bröts, vet inte riktigt vad dem heter, men dem är lätta att bryta i min ålder.

Hur mycket gjorde det ont på skala 1 - 10?
Jag får inte låta som värsta känsliga människan, men 10.

Blev benet blått och lila?
Kommer inte riktigt ihåg, men jag tror inte det.

Jag har åkt ambulans, det känns inte så bra, man ligger inte så skönt, det är kallt och det gör ont tyckte jag, vad tyckte du?
För mig kändes det helt okej.

Hur hände det?
Jag skulle köra en sträckt volt med en och en halv skruv men tappade bort mig i voltet och landade på något sjukt konstigt sätt så benet vred sig. Det var så jag bröt benet.

Kommer du bli helt frisk?
Absolut.

Kommer du att kunna träna igen och i så fall, vågar du köra den volten som du bröt benet i igen?
Jag körde ju trampolin förra söndagen och då körde jag faktiskt den volten, och jag är stolt över mig själv eftersom att jag var så himla rädd.

Hade ambulansen på dem där serenerna när ni åkte till sjukhuset?
Haha, nej, så allvarligt var det ju inte.

Fick du sån där morfin och hur kändes det?
Yes, det fick jag, och jag blev snurrig och trött.

Hur länge låg du på sjukhuset innan du fick åka hem?
Sju timmar..

Stöttar din familj och dina vänner dig?
Jag hade ett otroligt bra stöd från alla jag känner.

När får du ta bort gipset?
Det är borta sen 6 veckor tillbaka ungefär.

Har det aldrig gjort så ont på dig än när det här hände?
Nej, det här var nog det som har gjort ondast på mig som jag kommer ihåg.

Var du helt själv på studsmattan?
Nope, tre kompisar var där och det var tur att Blancas pappa var hemma, annars vet jag inte vad som skulle hända.

Hur är det brutet?
Två ben var brutna lite över fotleden, som jag skrev lite längre upp.

Vred sig benet?
Jopp.

Vad kan du ha på dig nu?
Jag hade bara på mig mjukisbyxor, men tröjor kunde jag ju ha som vanligt.

Är det kul att åka ambulans? (Lite dum fråga kanske, det är ju inte kul att man gjort sig så illa så att ambulansen kommer.)
Det kändes konstigt och lite obehagligt, inte speciellt roligt.

När får du börja gympa igen?
Till sommarlägret är jag i full rulle igen.

Går du på kryckor nu?
Jag gick på kryckor, inte längre.

Det är så otroligt skönt att jag snart kommer glömma bort att jag brytit benet, och komma tillbaka till livet med ett helt vanligt ben, haha! Ta hand om er och bryt inga ben eller något annat i kroppen ♥

image description
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0